onsdag, januari 30, 2008

Sjuk

Så blev jag då till sist sjuk. Eftersom det händer så otroligt sällan och i princip bara handlar om lätta förkylningar max en gång per år så känns det konstigt nu med tungt huvud och kropp och till på köpet är magen inte i balans och jag sover dåligt. Symptomen är precis som för en influensa fast i en light version.

Det var såklart fel att tävla i helgen men med facit i hand är allting så enkelt. Eftersom detta inte är en vanlig förkylning kände jag inte igen symptomen utan trodde att det nog skulle funka med ett lite hårdare pass. Innan jul hade jag också en trötthetskänsla i kroppen som gjorde att jag vilade några dagar och var osäker på hur kroppen skulle reagera när jag körde första långpasset efter vilan. Nu gick det väldigt bra och det var den erfarenheten som lurade mig denna gången.

Nu är jag bara såå sugen på att komma igång och träna igen, men först måste jag bli riktigt frisk så att jag inte förvärrar infektionen. Tålamod! Jag får nog räkna med att helgens långpass är kört och får sikta in mig på lättare träning i bästa fall. Träningsdosen den senaste tiden ser inte så bra ut med bara 3,5 timmar förra veckan och inget hittills i denna. Förhoppningsvis tar kroppen detta som vila, men med en infektion som den ska bekämpa går säkert mycket energi åt till det, men benmusklerna borde ändå ta igen sig en del...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med ännu en cyklistblogg att läsa , synd bara att du är sjuk , det är aldrig roligt !
Krya på dig !