måndag, januari 28, 2008

Igår åkte jag på tjejdäng!

Igår stod jag i valet och kvalet om jag skulle köra den sista tävlingen i Heleneholms duatloncup eftersom min kropp inte kändes alls i trim. Efter en kort joggingrunda vid 11-snåret bestämde jag mig dock för att köra. Vädret var för en gångs skull soligt och jag verkligen sugen på att anstränga kroppen efter ett antal dagars vila.

Banan var förlagd på motionsspår och en kombination av asfalt och grusväg runt Skrylle vilket inte passade mig alls. Första löprundan var två varv på Skrylles elljusspår och redan på andra varvet, trots maklig takt, känner jag att benen börjar krampa. Det här blir inte bra tänkte jag... Jag tappar ner och mer och är säkert två minuter efter Christian Månsson som leder vid växling till cykel och Camilla Lindholm växlar strax efter. Cyklingen är väl inte lika katastrofal som löpningen och jag plockar en plats innan växlingen. Andra löpningen går ännu sämre än den första och jag hinner bli passerad av både killen jag körde om på cyklingen (och som sedan går i mål på den korta) samt Camilla innan växlingen. Camilla lyckades jag ta en bit in på cyklingen men jag var inte starkade än att hon kunde hänga på in till växlingen. Ut på sista löpet var jag helt slut och det kändes som om jag hade sprungit ett helt maraton och benen ville krampa. Det kändes helt sjukt och det var bara att kämpa sig i mål i en förnedrande tempo. Ett tredjepris i totalcupen var knappast plåster på såren...

Hur gick det för övriga då? Magnus ledning på 5 minuter till Christian räckte precis och han kom 1:a i totalcupen med Christian som 2:a. Idag var Christian den överlägset starkaste på den lätta banan och hans form är på väg tillbaka. Man skojar inte med den som är bäst i Sverige på Ironman när han är i form...

Efter tävlingen bar det av till Adams innebandymatch som dom tyvärr förlorade efter att ha spelat uselt i första och delar av andra perioden. Efter pizza hemma på kvällen vankades det en film som dumt nog inte slutade förrän framemot 24.00 och jag var alldeles för trött när jag väl gick och la mig.

Imorse var jag trött och hängig och nu känner jag mig inte alls bra. Hoppas det löser sig med vila och rejält med sömn inatt.

Bild från starten som tagits av Benny Andersson:

Inga kommentarer: