onsdag, januari 02, 2008

Vem är jag?

Efter ett par års MTB:ande i början av 90-talet var det inte förrän 2003 som jag kom in på MTB igen, nu i samband med att jag körde en multisporttävling för första gången. Då var det även mycket annat som t ex en roadracing satsning där jag åkte land och rike runt och körde MC-tävlingar.

Efter några års multisportande på motionsnivå, där cyklingen bara var en liten del av träningen, fastnade jag ordentligt för MTB 2006 när jag fick problem med skador i samband med löpning.
Det blev några tävlingar 2006 och sedan en riktig satsning på bl a Långsloppscupen 2007 i Herrar 40. Nu är även MC'n såld och roadracingsatsningen nerlagd och förutom en och en annan multisport- och duatlontävling är det MTB för hela slanten nu. Gänget jag tränar och tävlar med med är kanon och vi har väldigt kul både på träningar och tävlingar.

Det tar tid att bli bra i en uthållighetssport som cykling, men jag tycker detta är jättekul och vill se hur långt jag kan utvecklas de närmaste åren, fastän jag har passerat 40-årsstrecket sedan några år tillbaka...

Inga kommentarer: