tisdag, februari 05, 2008

Vikt är viktigt

Andra passet efter infektionen avklarades idag. Spinning-BodyPump stod på schemat och tanken när jag är frisk är att jag ska köra en halvtimme syreupptag på löpbandet innan.

Idag var dock det otänkbart eftersom infektionen inte helt vill släppa utan sitter kvar i kroppen och det gällde därför bara att ta det lugnt. Pulsen drog ändå iväg och jag vågade inte ta i på spinningen. Bättre att ta det lugnt och inte riskera att infektionen blossar upp igen. BodyPump-delen kändes mycket bättre och känslan efteråt av att få jobba med hela kroppen och inte bara benen kändes bra.

Sen är det fantastiskt hur mycket skönare det är att gå och lägga sig och hur mycket bättre man sover när man har tränat. Ytterligare en detalj som man verkligen märker av när man inte kan träna.

Idag surfade jag in på denna sidan: http://www.notubes.com/product_info.php/products_id/406
1210 gram för ett komplett tubeless hjulpar som du kan köpa över disk! Inte klokt! Vill ha!!!! Jag jobbar nu på att (American Classic)-hjulen jag ska få med den nya cykeln åtminstone ska ha lätta ekrar och alu-nipplar så att jag kan komma ner i under 1400 gram + Eclipse fälgband. Kan jag ha ett set under 1450 gram totalt färdigt för tubeless är jag nöjd och då har jag sparat ca 150 gram jämför med i fjol.

Plockar jag sedan bort dom 3-4 kg extravikt kring kroppen jag släpade runt på i fjol så ska väl det också synas i resultaten i år. Hälften är redan borta och med bra kost och träning är jag snart under den magiska 70 kg-gränsen. Det är 20 år sedan sist och 15 kg under toppnoteringen för 7-8 år sedan...

Inga kommentarer: