tisdag, februari 26, 2008

Tredje gången gillt?

Idag besökte jag läkaren för tredje gången sedan infektionen startade. Jag ger mig inte och kapitulerar för infektionen utan utnyttjade nu den försäkringen vi har via jobbet och som erbjuder VIP-kö och gratis behandling inom ett dygn efter att man ringer och anmäler sin sjukdom. Funkar kanon!

Läkarbesöket gick mycket snabbt och läkaren var en rutinerad kvinna som tyckte det var onödigt med en massa odlingar och röntgen av bihålorna i och med att jag har varit sjuk så pass länge och i princip aldrig tar antibiotika eller annan medicin. ”Man ska behandla sina patienter som man behandlar sig själv” sa hon och eftersom hon precis hade en liknande infektion så käkade hon för tillfället antibiotika och sniffade kortison. Så blev det för mig också!

Nu får jag ge medicinen några dagar att verka innan jag kan skönja en förbättring, men jag är som vanligt optimist och hoppas att det ger resultat och att jag kan börja träna lite lätt i helgen för att sedan kanske kunna köra för fullt helgen efter, dvs ett par dagar efter antibiotikakuren är slut.


Efter läkarbesöket var det 40-årslunch med brorsan och föräldrarna på Johan P’s fiskerestaurang i Malmö. Tänk att lillebror nu har passerat 40-årsstrecket, det är inte klokt!

Inga kommentarer: