fredag, mars 06, 2009

Tre hårda pass

I tisdags var kroppen redo för att köra på 100% igen. Det blev ett intensivt pass med generellt hög kadens och hög puls: 6X3 min + 10 st 30 maxkadens kördes.

På onsdagen plågade jag mig igenom 6X8 min styrkeintervaller med låg kadens där jag låg på över 90% stora delar och efter det passet var benen riktigt mosiga.

Igår torsdag tänkte jag köra ett alternativpass och då vädret var fint, kroppen kändes pigg och det var vilodag dagen efter. Därför fick det bli ett dubbelpass med löpning och rullskidor: 15 km löpning snabbdistans + 30 km rullskidor blev det och kroppen kändes riktigt pigg och fräsch i 2 av dom 3 timmarna som passet tog, men sen gjorde både intensiteten och distansen sig påminda och det var både slitna ben och sliten rygg efteråt.

Idag är den mesta stelheten borta och kroppen känns bra igen. Imorgon lördag blir det 3-min intervaller i Kalkbrottet följt av 10 min styrkeintervaller och det ser ut som om det blir jag, Stefan L, Lars och Robban som kör. På söndag blir det distans ut till Genarp med Lars och Stefan och väl ute i Genarp hänger Patrik, Robban, Ola och Oskar på ett par timmar innan vi vänder hem igen. Det ser alltså ut att kunna bli en riktigt bra träningshelg om vädret är med oss.

Inga kommentarer: