måndag, mars 16, 2009

Ingen kul vecka...

... med två halvdåliga intervallpass tisdag och onsdag då benen inte ville riktigt, vilket också den låga pulsen visade. På torsdagsförmiddagen kändes inte kroppen helt bra utan någonting var på gång. Fredagen till en början lite bättre men på eftermiddagen kom segheten i huvud och kropp tillbaka och eftermiddagens intervallpass ställdes in.

Och mycket riktigt: Kl 01.30 natten till lördagen var det bara att rusa till toaletten där jag satt och svettades och frös medan allt rann ur kroppen. Det var början på nästan ett dygn i plåga: Illamående, magkramp och ont i varenda muskel i kroppen, så dåligt har jag inte mått så länge jag kan minnas. Som tur är så varar inte vinterkräksjukan så länge utan jag lyckades sova OK till söndagen och mådde klart bättre då. Sen ska jag också vara glad att den kom hyfsat lämpligt när jag inte hade några viktigare aktiviteter inbokade.

Idag är jag tillbaka på jobbet och nu gäller det att få tillbaka krafterna och återställa balansen i kroppen så att träningen kan börja igen. Jag hoppas kunna börja träningen så smått med ett lugnt uppmjukningspass imorgon för att förhoppningsvis vara tillbaka i full fart på torsdag igen med nya intervaller.

Inga kommentarer: