onsdag, mars 25, 2009

Nu bär det av!



Efter en mycket bra träningsvecka bär det av till Andermatt idag. 4 dagars skidåkning med kompisarna ska det bli och snöförhållandena verkar vara riktigt bra. Ska bli kul!

Veckan som gick efter magsjukan har flutit på bra. Det har blivit mycket av en ny intensiv intervall som körs max i 10 sek (funkar bara på testcykel) eller 20 sek och sen med dubbel tid i vila, dvs 10/20 eller 20/40. 3X10 min håller man på och resultatet är mosiga och fina ben. Jag tror dessutom att mina ben behöver den explosiva träningen som detta pass också ger eftersom det alltid har varit en av mina svagheter.

I söndags blev det även ett distanspass från Bokskogen-Genarp ToR med Lars och Stefan + Oskar som mötte upp ute i Genarp. 4 timmar med bra intensitet blev det och benen kändes bra hela passet trots ett hårt pass med Stefan dagen innan då vi körde 3X10 min med 20/40-intervallerna vid Brofästet och avslutade med 2X10 min tempo.

På måndag är jag tillbaka igen och då blir det 1-2 pass innan tävlingspremiären i DustCup på onsdag i nästa vecka. Det ska bli både kul och intressant att se hur formen är.

Inga kommentarer: