söndag, mars 08, 2009

Härdande helg!

Hög kvalitet var det på lördagens intervallpass med Stefan och Lars. 8 st 3-min intervaller avverkade vi först i det beryktade Kalkbrottet (för er som inte är från Malmö-trakten så är det en stor grop med 70 meters höjdskillnad som det tar ca 3 min att cykla upp för) och denna gången höll Stefan och jag oss under 3 min i varje intervall. 94% av max toppade jag och Stefan var uppe ännu högre så det var intervaller som både var jämna och med bra kvalitet. Nu var vi lagom mosiga i benen och det rundade vi av med 3 st 10-min intervaller med full kraft på tyngsta växeln runt grusvägar och grässtycken. Ett bra kvalitetspass helt enkelt!

Betydligt sämre kvalitet var det på söndagens väder: Regn, 3 plusgrader och rejäl vind. Stefan, Lars och jag + Lars danske kompis Mikael var det som slöt upp ute i Bokskogen för en runda ut till Genarp och 4 planerade timmars distans. Benen var väl inte helt fräscha efter gårdagens hårda pass och bara drygt 12 timmars vila. Väl ute i Genarp därute efter en knapp timme i högt tempo mötte Robban, Hans, Ola och Patrik upp. Robban hade planerat in en runda med "så mycket höjdmeter som möjligt" och 700 meter och en hel del lerhål fick vi ihop under de knappa 2 timmar vi snurrade runt i Genarp innan vi vände hemåt genomblöta. Som tur var fanns det energi kvar i kroppen hela passet så att det gick att hålla värmen även i slutet. Som sagt inte kanske det mest inbjudande passet men mycket fostrande och trötta blev vi.

11,5 timmar fick jag ihop denna veckan vilket kanske inte är jättemycket, men bättre kvalitet än jag körde denna veckan har jag nog inte kört på mycket länge. Veckan som kommer planerar jag fortsätta slakta mina ben med ungefär samma upplägg som veckan som gick.

Inga kommentarer: