söndag, maj 25, 2008

Riktigt sega ben i helgen

Veckan har flutit på bra med träningen och det har varit intervaller måndag (maxstyrka i garaget), tisdag (5 min i Bokskogen), torsdag (tröskelintervaller på räsern) och fredag.

Efter fredagens löpintervaller på jobbet (8X4 min) på maxintensitet var jag riktigt sliten i benen och hade t o m träningsvärk i låren efteråt. Ovanan från löpningen visade sig nu. Jag hade hoppats att segheten skulle släppa på lördagens Sjöbo-runda med Ola och Robban men det blev bara värre och värre. Jag tog det riktigt lugnt eftersom planen var att köra Landskronas MTB-tävling på söndagen (vilket även Ola skulle) men det hjälpte inte, utan benen var riktigt trötta i slutet. Det var synd om Robban eftersom han var pigg men inte hade någon han kunde köra mot eftersom både Ola och jag tog det lugnt och genade friskt.

Efter råd från både Robban och Magnus beslöt jag mig därför för att inte köra tävlingen på söndagen utan istället lägga in en vilodag och koncentrera mig på att få bra träning i veckan och följa planen inför tävlingarna i juni-juli, då jag förhoppningsvis ska ha kommit i hygglig form.

Veckan som kommer blir intensiv de första dagarna med intervaller återigen, för att sedan bli lite lugnare framåt helgen inför söndagens tävlingspremiär i Danmark. Det loppet tar jag som ett hårt träningspass och en bra genomkörare inför Lida Loop helgen därpå.

Förhoppningsvis får jag även min nya cykel i veckan och med lite flyt kanske det kan bli premiär på den till helgen. Vi får se!

Inga kommentarer: