torsdag, maj 01, 2008

Det går åt rätt håll

Två pass har avverkats sedan helgen: Ett intervallpass och ett långpass.

Intervallpasset i tisdags kördes i 20-graders värme i Bokskogen med Robban, Stefan, Magnus, Per och en ny dansk som har varit med och kört med MTC några gånger. Det blev först 10 st 45/15 (dvs ca 10 min totalt) som kördes i den vanliga backen. I och med att jag ligger efter i träning körde jag det som 30/30 för att inte dra på mig syra. Annars är detta en riktig plåga med riktigt hög puls och massor av syra. Sen blev det 3 st 10 min jaktstartsintervaller på den vanliga slingan i skogen. Det märks att jag har varit borta länge för det var verkligen inget klipp i benen och skillnaden mellan mig och Magnus är enorm. Detta är verkligen ett område att jobba på framöver och olika intervaller under eller på tröskel är nog melodin.

Långpasset dagen efter var en repris på helgens Sjöbo-runda med den stora skillnaden att nu var det jag som låg på rulle, nämligen Magnus rulle. Vädret var kanon men lite blåsigt, vilket i och för sig inte kändes så tydligt bakom Magnus. Tempot var genomgående bra och sluttiden blev 8 minuter bättre än i lördags; 3.54.

Långpassen känns betydligt mycket bättre än intervallpassen och kroppen verkar klara av längre belastning hyfsat. Återhämtningen känns också OK.

Idag blir det ca 1,5 timme fartleks-intervaller med Stefan, Methander och Ola och imorgon är det vila.

Inga kommentarer: