fredag, maj 09, 2008

4 intervallpass på 3 dagar

Tisdag hann jag med både ett maxstyrkepass hemma på testcykeln innan jobbet och på kvällen var det 6 varv på Stefans nya intervallslinga i Bokskogen som gällde. Slingan är 5 minuter vilket kan ses som en väldigt lång 4:a... Mycket uppför gjorde att pulsen låg runt 90% hela tiden med en maxnotering på 94% vid ett par tillfällen. Kändes bra även om benen är småsega.

På onsdagen körde jag ett maxstyrke-/spurtpass på MTB'n som jag tagit med mig till jobbet. Vädret var kanon och det var en ren fröjd att köra runt utanför Lund på lunchen.

Igår torsdag körde jag Magnus (Fredrik E's) intervallvariant som innehåller högkadens, 15/15 och hög/lågkadens. Passet kördes hemifrån på MTB'n och 5 min, 2X10 min resp 2X10 min av vardera moment blev det. Termometern stod på 23 grader under passet och vinden vinden var svag. Helt kanon! Tyvärr fick jag inte upp pulsen ordentligt utan den stannade på 85% som mest. Antagligen en kombination av lite för långa intervaller, lite slitna ben och brist på sparring.

Idag vilar jag från cyklingen och springer bara en liten runda men imorgon däremot ska det bli både hög puls och lång tid i och med att vi ska köra Sjöbo-rundan i tävlingsfart med start kl 8.00. Eftersom det ska bli upp mot 25 grader mitt på dagen lär även temperaturen kunna göra sitt till avseende pulsen. Ska vi gissa på 85% i snittpuls?

Inga kommentarer: