söndag, mars 02, 2008

Första passet på en månad

Idag körde jag ett mycket lugnt cykelpass ute på 90 min. Trots att pulsen drog iväg för minsta ansträngning höll jag den under 70% i princip genom hela passet. Den första halvtimmen var seg även om jag tog det riktigt lugnt. Att bara sätta sig på sadeln kändes konstigt och benen började kännas trötta efter ca 20 minuters cykling. Så småningom började dock kroppen komma igång och det kändes bra och framförallt riktigt skönt att vara ute igen.

När jag väl cyklar känner jag mig inte speciellt sjuk och efteråt mår det mesta av kroppen bra, men det känns fortfarande väldigt osäkert hur halsen och huvudet kommer att kännas senare. Jag får bara hoppas att jag känner mig OK imorgon och att kroppen är så pass frisk att den tåler detta lätta pass.

Inga kommentarer: