fredag, mars 14, 2008

Nu får det bli fullständig vila i ytterligare en månad

Efter bakslaget i veckan så känns situationen verkligen hopplös. Infektionen vägrar att ge med sig och det enda raka är att vila helt och hållet och hoppas att det ska lösa problemen. I och för sig vilade jag mer än 3 veckor i februari utan resultat, men vad annat kan jag göra?

Nu orkar jag inte skriva mer på bloggen förrän jag är infektionsfri och det kan ju ta sin tid, men jag räknar inte med att det tar mindre än 4 veckor i alla fall.

Det mesta av säsongen är i princip körd eftersom återhämtningen efter minst 3 månaders frånvaro och träningen till nivån jag hade innan jag blev sjuk kommer att ta tid. Det är mentalt knäckande att fundera på om jag kan bli frisk till den ena eller den andra tävlingen så det får jag sluta att tänka på och bara sikta på att komma ut och cykla överhuvudtaget så småningom. Då infektionen är så seg kommer ju också oron att det är något kroniskt men så illa ska det väl ändå inte vara..?

Inga kommentarer: