lördag, mars 08, 2008

2.50 ...

... blev totaltiden idag på kända stigar i Bokskogen och Bökeberg. Jag var alltså klok och drog inte iväg på långrundan utan nöjde med ett betydligt lugnare tempo med MTC. Dock var tempot så pass lugnt i början att t o m jag tyckte det var för bra. När det hade gått 30 minuter hade pulsen inte nått över 65% någon gång och då var det dags att släppa gruppen. Fredrik Färjh (på bilden nedan) hängde på och vi körde sen i eget tempo.

Så här kan man sammanfatta dagens runda:
+ Vädret var fantastiskt med strålande sol, svag vind och 9 grader, dvs riktigt vårväder
+ Benen känns helt oberörda trots ett tempo som gjorde Fredrik (som är en duktig cyklist) helt slut efter 2.30.
+ Pulsen i låg fart är OK
- Så fort jag ökar tempot drar pulsen iväg
- Halsen känns rivig under ansträngning
- Nu efteråt känner jag mig lite tung i huvudet och irriterad och tjock i halsen

Så grundformen verkar finnas kvar men infektionen är definitivt inte ur kroppen.

Nu får jag hålla tummarna att kroppen inte reagerar negativt utan kan återhämta sig utan att infektionen försämras.

Inga kommentarer: