lördag, juni 28, 2008

Träningsrapport

Träningen flyter på bra utan missöden eller speciella händelser och ser ut så här sedan senaste rapporten:

Ons 18/6: Lugnt löppass på 40 min som från början var tänkt som 4-min intervallpass men som fick planeras om till återhämtningspass efter tisdagens hårda fartlek.
Tors 19/6: Intervaller (10 X 45/15) + fartlek i Bokskogen/Bökeberg på sammanlagt 2 tim 20 min med Oskar, Per och Robban. Benen kändes betydligt bättre men det är svårt att avgöra formen när inte dom allra bästa är med och kör.
Sön 22/6: Då kördes en utökad Sjöbounda med Lars, Oskar och Patrik på 4 tim 43 min. Vid Snogeholm gjorde vi en avstickare och hittade ytterligare en dryg mil vägar och stig som vi utforskade och som kan användas längre fram om vi inte tycker att 9 mil räcker.
Tis 24/6: 7 X 30 sek maxintervaller på cykeln i garaget. Dom var extra tunga eftersom jag var tvungen att köra dom på morgonen.
Ons 25/6: Långa teknik-/tröskelintervaller (2 X 30 min + 1 timme uppvärming/nedvarvning) kördes i Sjöbo tillsammans med Magnus, Christian, Per och Ola. Det var första gången jag körde denna sträckan på tävlingshojen och det kändes riktigt bra. Utan att dra på mig mjölksyra hängde jag med Magnus och Christian och hade inga problem med att hålla farten i de tekniska partierna.
Fre 27/6: 1,5 timme lugn cykling med lite småryck runt Näset för att cykla loss benen inför tävlingen imorgon.

Imorgon är det Ränneslättsturen och det ska bli skoj. Vi är ett riktigt stort gäng som åker upp och både banan och kroppen känns lovande.

Inga kommentarer: