måndag, maj 10, 2010

Vurpa med DNF och sen förkylning på det

Ja, cykellivet är inte på topp just nu. Första DNF:en sedan Gribben hösten 2007 och första förkylningen sedan i maj i fjol inträffade med 2 dagars mellanrum.

Först var det en kombination av för hög fart, för dålig teknik och för lite luft i framdäcket som gjorde att däcket kavlades varpå luften gick ur och jag stod på huvudet i 2:a avdelningen i DustCup som kördes i onsdags. Resulatet var ett avkrängt däck med en massa jord mellan fälg och däck som gjorde att jag inte kunde få det tätt utan istället fick en lång väntan i målområdet eftersom det hände redan på första varvet. Det kändes extra surt då både kropp och huvud var sugna på att cykla den kvällen och jag hade fått en bra start och låg först av H40-gubbarna när det hände.

Sen natten till i lördags började det riva i halsen och förkylningen var ett faktum. Och nu är det stor risk att jag missar HotCupen på onsdag om jag inte blir fri från alla symptom kvickt som tusan. Men om jag ställer upp eller ej spelar kanske inte så stor roll, åtminstone inte resultatmässigt. Det kan ändå bara gå på ett sätt om man bara vilar och inte tränar. 1 pass på 10 dagar blir man inte stark av...

Dessförinnan kördes det ett 2-timmars HotCup den 25/4. Jag var duktigt tävlingstrött inför den tävlingen men lyckades hålla ihop det och bli 4:a, precis före Stefan och efter Cohen, Jan och Keld, som återigen var för snabba.

Till sist lite bilder på en graciös cyklist (not) med Stefan strax bakom på första parkett och även en bild från starten som ser lite bättre ut (jag långt ut till vänster).



Inga kommentarer: