torsdag, maj 20, 2010

Ny tävling igår

Det blev ingen tävling förra veckan p g a min förkylning men det
gjorde inte så mycket eftersom det ändå störtregnade hela dagen. Och
solskenscyklist som man är så hade jag inte gett mig iväg och kört i
alla fall, så det gjorde inte så mycket. Istället fick jag igång
kroppen igen efter fyra dagars träningsuppehåll under förkylningen.
Jag hann med testcykelpass samt intervallpass och distanspass med
Jerry, Stefan och Christian och alla passen hade bra kvalitet. Det var
kanske t o m lite för bra kvalitet i förhållande till kvantiteten på
det sista intervallpasset i söndags då vi gick för mycket på rött.

Ändå kändes kroppen OK i går då det var dags för tredje deltävlingen i
DustCup uppe på norra Själland ute vid kusten i Tilsvilde. Vädret var
helt perfekt med sol och ca 20 grader och nästan helt vindstilla.
Banan var tyvärr inte lika rolig som den har varit tidigare utan var i
enklaste laget, men å andra sidan var det i princip aldrig några
problem med varvningarna. Jag kom iväg bra i starten och hade bestämt
mig för att köra mitt eget tempo hela loppet. Tyvärr var jag inte
jättepigg och lyckades varken hänga med Keld och Magnus från start och
inte heller ta rygg på Cohen när han kom om efter drygt halva första
varvet. Christian kom sen ifatt med en grupp och jag visste inte om
mitt tempo var alldeles för lågt. I och med att jag aldrig syrade på
mig så kunde jag hålla ett jämnt tempo loppet igenom och kunde i
princip hålla min placering in i mål. Det räckte till en ny tredje
plats i H40 efter Keld och Bogi i och med att Cohen bröt på andra
varvet. I mål var jag ca 2.30 efter Keld/Bogi/Magnus-gruppen, vilket
är för mycket och vilket bara räckte till en total 16:e plats.
Christian kom in dryga halvminuten efter mig och strax efter kom Jerry
och Stefan in.

Nu känns det som om jag står och stampar och är för långt från täten.
Jag vill inte vara mer än max 1 minut efter för att känna att jag på
allvar kan hota. Förhoppningsvis hade jag inte världens bästa ben igår
och kan prestera bättre i någon av de nästkommande tävlingarna i juni.
Nu till helgen blir det kanske tävlingsfritt, eller så kör jag mitt
första landsvägslopp på två år och efteranmäler mig till Gran Fondot
som går på lördag. Vi får se!

Lite bilder från loppet, inklusive prispallen i U17 där Gustav Höög tog en mcyket stark förstaplats. Bra kört!






Inga kommentarer: