tisdag, april 06, 2010

Tystnaden är slut...

Så här länge har jag inte dröjt mellan två blogginlägg tidigare och det är ju egentligen för bedrövligt att det har dröjt så länge. Nu står dock tävlingssäsongen inför dörren och då kommer inläggen och racerapporterna att dugga betydligt tätare.

Så vad har då hänt sedan sist?

- Jag har hunnit med ett antal tråkiga inomhuspass på Monarken och några lite roligare intervallpass ute i kylan och snön.
- Jag har hunnit köra skidor ännu än gång i år, denna gången i Val d’Isère med kompisarna. Det var mycket bra!!
- Jag har hunnit med några härliga och torra pass i skogen med högt tempo när snön väl försvann.
- Jag har hunnit köra den sista CX-tävlingen i CKC4’s cup som gick bra - trots att jag fick stryk i spurten av både Crisse och Stefan och därmed blev 3:a. I och med en hård motvind på en stor del av banan så kom ingen av oss loss och det blev därför (tyvärr) spurten som avgjorde.
- Jag har hunnit skruva på en XX-grupp på hojen som därmed blivit 300 gram lättare, ännu bättre på att växla och med en supersmidig lockout. På premiärturen i förra veckan kändes den ruskigt snabb! Nu ska bara den (luft-)läckande gaffeln fixas så att hela ekipaget är redo för race.

Så nu är jag riktigt laddad och tävlingssugen och om ganska precis en vecka, onsdagen den 14/4, börjar så tävlingssäsongen med en rivstart - på 12 dagar ska jag köra 5 tävlingar:
Ons 14/4: HotCup omgång 1 i Danmark
Lör 17/4: Åstorps MTB Etapp 1
Sön 18/4: Åstorps MTB Etapp 2
Ons 21/4: DustCup omgång 1 i Danmark
Sön 25/4: HotCup omgång 1 i Danmark

Så räkna med nästa inlägg på torsdag i nästa vecka efter första tävlingen.

------------------------------------------------------------------------

Och så lite bilder...

Fina vyer på Grand Motte-glaciären ovanför Tignes på 3500 meters höjd!



Strax innan starten i sista CX-tävlingen. 14 tappra trotsade regnet.


Stefan passerade mig precis innan mållinjen. Ett tag på det långa upploppet (en storklinga hade inte varit dumt där...) trodde jag faktiskt att jag skulle hålla honom bakom mig!

Inga kommentarer: