måndag, februari 02, 2009

Riktigt trött...


...är jag inte! Nej, nu är det faktiskt skönt flyt med träningen och drygt 14 timmar skrapade jag ihop i veckan som gick.

Det är två saker som är riktigt positivt med träningen för närvarande och som gör att det känns som jag nått en ny nivå. Dels har jag ökat både i motstånd och i tid på de tunga intervallerna och dels känner jag att återhämtningen funkar kanon. Samtliga veckans 7 pass har varit på en högre nivå och/eller körts under en längre tid och det var nog bara på distanspasset igår söndag som jag tog det lugnt.

Denna veckan blir det troligtvis repris på förra veckan fram t o m fredag:
Tisdag: Löpintervaller/VO2-max träning
Onsdag: Styrkeintervaller på testcykel
Torsdag: Distans ToR jobbet
Fredag: Rullskidor
Eftersom jag planerar köra den sista deltävlingen i duathlon på söndag förutsatt att vädret är OK så blir helgens upplägg annorlunda med lugn distans på lördag för att ha hyfsade ben på söndagen. Vi får se hur det blir!

Inga kommentarer: