söndag, januari 11, 2009

Ingen vanlig förkylning...

Nu är i princip hela familjen sjuk och det är definitivt ingen vanlig förkylning som har drabbat oss utan årets influensa. Vi har alla haft samma typiska influensasymptom med bl a feber (Ann-Louise toppade med 39,5!), muskelsmärtor, rinnande snuva och hosta och viruset verkar vara riktigt aggressivt med snabb och skoningslös spridning.

Det innebär att jag nog får räkna med ytterligare några dagars sjukdomstid mot vad en vanlig förkylning hade inneburit. Nu när jag är inne på fjärde dygnet kan jag inte känna att det har vänt ännu. I bästa fall vänder det under morgondagen (måndag) och sen kanske jag kan vara helt symptomfri onsdag-torsdag och då börja träna lite lätt igen för att eventuellt vara igång som vanligt till nästa helg.

Eftersom man smittar upp till 5 dagar efter första symptomet och viruset verkar vara riktigt smittsamt planerar jag att jobba hemifrån måndag-tisdag för att skona mina kollegor så mycket som möjligt.

Inga kommentarer: