tisdag, januari 27, 2009

Back to normal

Ja nu är både puls och vikt normala igen och jag väl tankat upp kroppen med nya fräscha vätskor som får systemet att snurra som det ska. Dagens VO2-pass kördes med ungefär samma tempo som i förra veckan men med 3-4%-enheter lägre puls.

Förra veckans löppass med VO2-intervaller satt i benen ons-fre och även om jag körde ett alternativpass med rullskidor på torsdagen så var jag så trött i benen att jag inte kunde köra mina långa intervaller på fredagen som planerat utan fick köra dom kort-korta maxintervallerna istället. Det verkade göra susen för på lördagen var benen mycket bättre med på noterna när jag körde långa "naturliga" styrkeintervaller ute på MTB'n.

På söndagen körde Lars, Stefan L och jag ett av dom vanliga distanspassen som är väldigt tidseffektiva men också ganska tråkiga med många transportsträckor som man harvat på åtskilliga gånger. Nästan 4 timmar fick jag i alla fall ihop och därmed slutade veckan på 11 timmar.

Denna veckan får ett liknande upplägg förutom att jag byter ut ett intervallpass med ett ToR jobbet pass, dvs 2X1.45 tim.

Inga kommentarer: