fredag, januari 09, 2009

Förkylt!

Så har det då gått nästan prick ett år sedan min förra förkylning som sen övergick i den försmädliga allergin och nu är det det dags igen. Denna gången känns det än så länge som en normal förkylning med en lätt irritation i halsen och en ordentlig trötthet/seghet i kroppen som började i går förmiddag med den speciella seghetskänslan i kroppen. Lunchens träningspass på testcykeln (10 X 10s maxstyrka + 4 X 6 min låg kadens) var därför ingen höjdare. I och med att jag även har lite hosta så tror jag inte att det är allergin som spökar igen utan en "riktig" förkylning. Dessutom är grabben genomförkyld och det är troligtvis genom honom jag blivit smittad.

Nu kommer förkylningen ändå ganska lägligt eftersom jag kört hårt under de senaste 4 veckorna och kan behöva en liten paus. Tyvärr missar jag tävlingen i MTB Duathlon i Danmark imorgon och det är nog det som svider mest.

Har jag lite flyt så ska jag kunna vara tillbaka lite lugnt på sadeln igen en bit in i nästa vecka och då har jag bara missat ett par-tre av dom planerade träningsdagarna (eller fått ett par extra vilodagar om man vänder på det!).

Inga kommentarer: