måndag, januari 19, 2009

I sadeln igen

Det tog precis en vecka innan jag var helt frisk och kunde börja träna igen i fredags. Nu har jag avverkat två pass på testcykel samt en distanspass på 4.30 igår med Stefan L.

Ev veckas uppehåll plus faktumet att kroppen inte återhämtat sig fullt ut gjorde att pulsen hela tiden låg några % över det normala och benen var inte dom fräschaste efter distanspasset.

En annan lite mystiskt sak som hänt med kroppen under sjukdomsperioden är att jag gått ner 2 kg och väger nu 69 kg. Antagligen är det mest vätska som jag förlorat men även nu flera dagar efteråt borde balansen i princip ha återställts, men icke. Rimligen borde vikten återställas så småningom men jag kan ju hoppas att all feber och annat under sjukdomen bränt lite extra på fettdepåerna utan att stjäla för mycket muskler.

Idag är det vila och imorgon står det backlöpning och VO2 max-intervaller på schemat.

Inga kommentarer: