tisdag, november 25, 2008

Härligt med lite vinter!





Bilderna är från min löparrunda i söndags. Perfekt väder med någon minusgrad, sol och vindstilla och man får passa på att komma ut när vädret är som det är.

Det har tyvärr inte blivit något distanspass sedan förra tävlingen för en dryg vecka sedan och av dom 7 passen jag kört har 4 varit 4 intervallpass på cykel inomhus, 2 löppass ute och 1 rullskidpass. Så kommer nog den närmaste veckan att se ut också. Jag försöker blanda löpning och rullskidor ute med inomhuspass på cykeln och ett och annat styrketräningspass, även om det varit dåligt med den just styrketräningen som jag inte gillar.

Löpningen går väl OK men det går lite för långsamt framåt. Fortfarande drar det och stramar i olika muskler och fästen men än så länge har jag klarat mig från sträckningar och överansträngningar. Jag hoppas snart kunna gå för fullt på passen, dels för att få upp farten inför duatlontävlingarna och dels så att jag kan bedriva central syreupptagsträning ännu effektivare.

Utan distanspass blir träningsmängden inte mer än 7-8 timmar i veckan men å andra sidan är passen förhållandevis effektiva. Förhoppningsvis kan det bli ett distanspass på lördag så att jag får komma ut på cykeln igen med kompisarna.

Inga kommentarer: