tisdag, april 22, 2008

Första passen

Inte nog med att jag nu kan börja träna igen, våren har dessutom kommit på allvar med sol och över 10 grader i snart en vecka. Helt plötsligt är allt på topp igen!!

Mina symptom har minskat något, troligen dels tack vare att allergimedicinen och nässprayen verkar mer och mer och dels tack vare den mentala effekten i och med att jag nu i princip är friskförklarad och kan börja träna igen. Dock har inte huvudvärken och det halsonda helt försvunnit ännu. Med tanke på att vi börjar komma in i den värsta delen av pollensäsongen nu så får jag nog räkna med att symptomen håller sig kvar ett tag till, men jag mår i alla fall inte sämre av att vara ute och träna i skogen.

Kroppen har svarat bra på de första passen och förutom en väldigt hög puls på 95% långa stunder har ben och övrig kropp mått bra. Förhoppningsvis var den höga pulsen ett tecken på att kroppen är ovan vid ansträngning och igår när jag körde 4X10 min tröskelintervaller på MTB'n så låg pulsen på normala 85-90% och det kändes riktigt bra.

Ikväll blir det 3-4 tim distans med Robban på MTB'n och efter ytterligare ett intervallpass på torsdag på räsern planerar jag att köra den långa Sjöbo-rundan till helgen. Det blir det första tillfället att se hur mycket jag tappat under mitt uppehåll och första riktiga distanspasset på mer än 3 månader. Det ska bli riktigt skoj!

1 kommentar:

Magnus Mattsson sa...

..hmmm skulle du inte ta det lugnt i borjan? Skoj att du ar tillbaka i sparen iallafall, kanske dags att kora Sjoborundan med oss pa sondag? :-) Skamt asido, vi lar vara ganska trotta pa sondag. Hors nar vi kommer hem, blir nog nagat intervallpass under veckan. Magnus, Stefan & Lars