måndag, november 15, 2010

Motigt

Den senaste tiden har det varit motigt. Dels har det varit tungt motivationsmässigt med höst, mörker och en massa regn och dels har inte kroppen känts trött på träningarna. Som lök på laxen har jag sedan några dagar en infektionskänsla i kroppen som gör att jag inte velat träna och fick ställa in deltävlingen i CX-cupen i Danmark.


Trots att jag tränat så lite som jag gör nu så känner jag mig inte riktigt återhämtad efter passen. Förra året när jag hade betydligt mer tid för träning fick jag till ett antal distanspass med lägre intensitet som jag tror gav betydelse för prestationen och kanske även påverkade återhämtningen positivt. I år har jag tränat mindre än 4 timmar per vecka i snitt under oktober och november medan jag ifjol låg på 9-10 timmar i snitt.


En liten tävling har körts sedan förra inlägget och det var CKC4’s träningstävling den 7/11 på CX-banan på A3 i Kristianstad, samma bana dom planerar att köra sin deltävling i CX-cupen i december. Trots sega ben och dålig motivation veckan innan kändes det hyggligt bra i kroppen och jag kom 3:a efter en hård kamp om 2:a platsen med Jerry, Patrik och Benny Sonesson, där Jerry spurtade om mig strax före mål. Åt en undflyende Paul Wirenstedt som stack redan från start fanns inget att göra åt, utan han vann överlägset.


Nu får vi se hur infektionen utvecklar sig och i och med det, hur det blir med CX-tävlingen i Jönköping i helgen. Blir jag bara fri från infektionen så kan jag nog köra, trots en troligen usel form. Därefter måste jag köra hårt och relativt långt i minst en vecka för att få tillbaka lite form inför de två tävlingarna i Åstorp resp Kristianstad 11-12/12.


Inga kommentarer: