tisdag, oktober 05, 2010

En månad sen sist!

Det märks att jag börjar tröttna på att blogga eftersom inläggen kommer mer och mer sällan, men lite uppdateringar ska jag väl orka med...

MTB-SM 19/9: Ett OK lopp efter omständigheterna att förberedelserna inte varit optimala med en lätt infektion i kroppen två-tre veckor innan så det var tänkt att köra hårt och avsluta med Bockstensturen. Jag gick ut i ett bra tempo på den riktigt hårda banan och körde länge med Stefan och Benny, men fick vika ner mig för bägge två ut på andra varvet allt eftersom min uthållighet inte räckte till. Halva andra varvet var en enda plåga och det var bara viljan som klarade mig från att bli ikappkörd av Erik Vrang som jag skymtade bakom mig hela tiden. I mål var jag 5:a och det får jag vara nöjd med, med tanke på att de före mig (Peter Carlsson, Mikael Carlsson, Stefan och Kristian Skoglund) alla körde bra.

Sedan dess har det mest varit lite skojcykling på MTB och de sista två veckorna har jag dragit igång cross-träning på allvar tillsammans med Jerry och Stefan på en nybyggd T-bikes Cross (som är grym!). Vi har gjort nya banor som är både roliga och jobbiga och borde vara hyfsat förberedda när säsongen drar igång i Danmark den 16/10 med första deltävlingen i CX-cupen. Men dessförrinnan ska jag avsluta MTB-säsongen med Bockaracet i Kristianstad nu på söndag den 10:e.

Inga kommentarer: